Klacht
Mochten er tijdens de revalidatieperiode klachten zijn ten aanzien van één of meerdere aspecten van de dienstverlening kan de zorggebruiker hiervoor steeds terecht bij één van de medewerkers.
Klachten kunnen mondeling en/of schriftelijk worden geformuleerd t.a.v. Christine De Sterck, sociale dienst of de Anneleen Van de Putte, directie (055/23 34 41).
Alle klachten worden overgemaakt aan de directie van het C.A.R. Glorieux en opgenomen in een digitaal klachtenregister.
De klachtenprocedure kan als volgt worden samengevat:
1. Na het ontvangen van de klacht wordt de zorggebruiker binnen de 7 kalenderdagen persoonlijk gecontacteerd om zicht te krijgen op de omstandigheden en verwachtingen.
2. De klacht wordt onderzocht door de directie in samenwerking met de betrokken medewerkers of diensten. Afhankelijk van de ernst van de klacht wordt hierbij eventueel beroep gedaan op de ombudsdienst van het AZ Glorieux.
3. Er wordt een antwoord geformuleerd binnen de 30 kalenderdagen na ontvangst van de klacht. Dit antwoord kan verder toegelicht worden via een rechtstreeks gesprek met de zorggebruiker en betrokken medewerkers of via een onrechtstreeks gesprek met de zorggebruiker en sociale dienst of directie.
4. Indien het antwoord geen voldoening geeft aan de zorggebruiker die de klacht indiende, kan deze zich schriftelijk richten tot de ombudsdienst van het AZ Glorieux, alwaar de klacht op het directiecomité zal worden besproken.
5. Indien de afhandeling van de klacht nog geen voldoening geeft aan de indiener, kan deze zich wenden tot volgende externe instanties
• Leidend ambtenaar van het Departement zorg, afdeling geestelijke gezondheidszorg, Koning Albert II laan 35 bus 31, 1030 Brussel of via volgend contactformulier
• Onafhankelijke ombudsdienst geestelijke gezondheidszorg (OOGG) via volgend contactformulier.
• VAPH Koning Albert II laan 37 te 1030 Brussel via volgend contactformulier of via mail [email protected] of per telefoon op het nummer 02/249.35.00